Love and Hate

Satu hal yang masih membuat saya bertahan mencintai anda, ya saya memang mencintai anda, begitu dan semenjak dahulu.

Sulit sekali saya ingin mengatakan, tapi saya juga membenci anda.
Jauh setelah saya mencintai anda.

Selalu saja, kata-kata anda, menyakitkan mata berserta perasaan saya.

Anda mungkin tidak mengerti dan juga keheranan.
Tapi anda apa tidak mau tahu?
Saya benci, membenci anda dengan mencintai diri anda.

Kenapa? Kenapa hanya saya yang anda tidak pedulikan?
Kenapa hanya saya yang tidak diperhatikan?
Saya benci dengan perlakuan anda. Saya menyesal.

Selamat tinggal, untuk selamanya.

Depok, 06 November 2013

Leave a Reply

